Coaching van een teamleider in het voortgezet onderwijs

1. Situatie

Kan ik het eigenlijk wel, teamleider zijn? Welke belemmerende patronen houd ik in stand?

2. Vraag

Een teamleider op een school in opbouw merkt dat ze steeds bezig is om te bewijzen dat ze het wel kan. Daardoor komen de problemen van de school en van haar teamleden vooral op haar schouders te liggen.

3. Aanpak

Een serie van vijf coachingsgesprekken waarin we verder bouwen op de leiderschapsopleiding die zij het jaar ervoor heeft gevolgd. Enerzijds onderzoeken we de patronen en brengen we in kaart hoe ervaringen uit haar verleden bepalen hoe zij nu reageert op situaties op school. Anderzijds ontwikkelen we een eigen aanpak die gebaseerd is op vertrouwen en gelijkwaardigheid in het werken met haar team.

4. Impact

De bevestiging dat dit precies het werk is dat ze graag wil doen en dat ze er goed in is. Een nieuwe aanpak die zorgt voor meer gelijkwaardigheid en wederzijds begrip. Groei van vertrouwen in zichzelf en haar teamleden.

Wat doen wij?

Wij begeleiden organisaties in hun groei naar betrokken, lerende gemeenschappen. Met een gestructureerde werkwijze versterken we de capaciteiten, relaties en systemen die nodig zijn om met meer impact te werken. Voor mensen, voor teams én voor de organisatie als geheel.