Hoe kunnen we altijd en overal vanuit een lerende houding werken en kijken naar ons werk?
In het schooljaar nadat we met dit MT gewerkt hebben aan “een stevig MT” en aan het meerjaren schoolplan, zet het MT met de school koers richting de ontwikkeling tot een lerende. De opdracht is om “wat er al is” beter zichtbaar te maken en “wat er nodig is” op tafel te brengen, zodat het gehele team daaraan kan werken.
MT vergezelling in het begeleiden naar een lerende organisatie zijn. Welke vragen stel je en waarom? Hoe geef je je teamvergaderingen vorm? Tweedaagse op Texel met de gehele school waarin iedereen naar keuze workshops volgt over actiegericht leren, collectieve reflectie, observeren en interpreteren. Gezamenlijk begrip van hoe een schoolplan voor je te laten werken. Teamleden fietsen van locatie naar locatie. Workshops worden afgewisseld met ontspanning.
Meer begrip en openheid voor elkaar in de school. Collectieve reflectie als krachtig instrument om te leren van lastige situaties. Gezamenlijk eigenaarschap van teammomenten.
Wij begeleiden organisaties in hun groei naar betrokken, lerende gemeenschappen. Met een gestructureerde werkwijze versterken we de capaciteiten, relaties en systemen die nodig zijn om met meer impact te werken. Voor mensen, voor teams én voor de organisatie als geheel.