Coaching van een ervaren docent in het voortgezet onderwijs

1. Situation

Hoe kan ik weer zin krijgen in mijn werk? Hoe kan ik invloed uitoefenen op de situatie op mijn school?

2. Question

De energie is er totaal uit bij een ervaren docent op een grote scholengemeenschap. Het werken met leerlingen vindt ze meestal nog wel ok, maar de echte passie is weg. Ze heeft ook steeds vaker het gevoel dat het niet meer uitmaakt wat ze doet: er verandert toch niks in de school.

3. Approach

Een serie van vijf coachingsgesprekken waarin we op basis van voorvallen in haar werk steeds dichter bij de kern komen.

4. Impact

Zicht op eigen patronen en onderliggende waarden die haar gevoel van machteloosheid in stand houden, instrumenten om die patronen te doorbreken. De docent gaat weer met energie naar haar werk en gaat voor het eerst een grote verantwoordelijkheid in de school oppakken.

What do we do?

We guide organizations in their growth towards engaged, learning communities. With a structured approach, we strengthen the capabilities, relationships, and systems needed to work with greater impact. For people, for teams, and for the organization as a whole.